I Juni fick jag äran att fotografera min underbara vän Johanna!

På eftermiddagen åkte jag från skolan för att möta upp Johanna på Löfgrens Salong (där hon skulle fixa sitt hår). Efter att håret var klart och klänningen satt på plats åkte vi mot vår första ”location”. Första platsen var en betongvägg i ett garage. Jag gillar verkligen den här platsen då den är så stilren och enkel! 
Andra platsen var på Rudenstams bland deras äppelodlingar. Tyvärr så började det regna när vi skulle ta bilderna, men jag tyckte faktiskt att det inte gjorde så mycket. Nu i efterhand tycker jag det ser fint ut med regndropparna i bakgrunden på vissa bilder. 

När bilderna var tagna satte vi oss i hennes bil en stund innan det var dags att åka tillbaka till Jönköping. Jag sprang in till Rudenstams, köpte två cider och sen satt vi i hennes bil och fikade medan regnet öste ner. Det var så mysigt! 


Idag bor Johanna i USA och jobbar som Au Pair där. Jag tycker ni ska checka in hennes blogg och läsa om alla äventyr! 

 

Hur fint är inte håret, klänningen & hela hon?!